Får man lukta svett på gymmet?

Igår så var jag och tränade och mannen brevid mig på spinningcykeln luktade något så otroligt mycket svett, inte den där jag-är-och-tränar-därför-luktar-jag-lukt utan mer jag-har-inte-tvättat-mina-träning-kläder-för-dom-kommer-ändå-bli-svettiga-lukt och jag höll på och dö varje gång han rörde sig. Jag tycker själv inte jag är extra kräsen när det gäller lukt och självklart blir man att lukta mer när man är och tränar för meningen är ju att få svettas lite och om man tränar varje dag så är det kanske inte direkt förväntat att man har 7 sett med träningskläder, men det jag undrar är:

Behöver man inte bry sig om att lukta svett på gym? Och hur länge får man gå utan att tvätta sina träningskläder?


Kommentarer
Postat av: Jenny

FY vad vidrigt!!! :( Håller med dig om att man självklart svettas på gymmet, men liksom... Kläderna får man helt enkelt tvätta så pass ofta att de inte luktar äckelpäckel. Det är ju äckligt dels för en själv, dels för alla andra. Inte okej om man frågar mig! :P Gällande hur ofta man ska tvätta träningskläderna... Jag tvättar faktiskt t-shirt/linne varje gång. Byxorna kan jag ha några gånger, de ska liksom kännas fräscha innan passet :P Nä, blää på svett-nicken bredvid dig! ;)

2010-03-23 @ 16:09:45
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Emma

Nee, "nysvett" är okej men inte gammal svett och verkligen inte "gubbasvett".

När jag och min kusin spinnade på friskis förr var det en gubbe som svettades som ett as (vi snackar stooor pöl på golvet under hans cykel) och han använde inte sin handduk för att torka pannan med, istället skakade han på huvudet och delade med sig till alla andra i lokalen. Det var vidrigt!

2010-03-23 @ 20:07:42
URL: http://akeroe.blogg.se/
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

Näe inte sån där ingrodd svett får man lukta.. uscha! bara o tvätta eller skölja upp sina träningskläder om man inte har så många set.



"Ren" svett luktar ju inte så farligt eller mycket.. Men om man är skitig innan så stinker det ju!

2010-03-24 @ 16:21:58
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Karoline

tröja byter jag varje gång, byxor använder jag 2-3gånger beroende på hur mycket jag svettats.

2010-03-24 @ 22:50:57
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (syns inte)

Blogg:

Skriv en snäll kommentar:

Trackback
RSS 2.0