Spring i benen

Nu börjar det verkligen kännas i benen att jag inte sprungit på ett tag, längtar så sjukt mycket tills jag kan ut och springa ute igen men tills dess får jag hålla mig till gymmet, inte alls lika kul men träning som träning. Jag älskar verkligen vintern och all snö men ibland vore det bara så skönt om den försvann så jag fick springa igen.

Under våren nu ska jag jobba för att förbättra mitt 5k rekord, vore så kul att komma under 30 minuter, skulle även vilja träna intervaller men vet inte riktigt hur man gör vilket gör att det känns lite läskigt

Har även börjat titta lite på lopp man kan springai sommar, vårruset blir nog inte av då det för det första inte går i Linköping och de lopp som går i Örebro (hemhemma) ligger mitt i en vecka i maj, lär ju ha fullt upp då. Blodomloppet däremot har bättre tider, alt att jag springer det först här i Linköping och sen samma lopp igen fast i örebro, om det nu inte blir tråkigt, ska tänka lite mer på det.


Kommentarer
Postat av: Dessi

Håller med dig om snön! Det är ju jättefint att titta på men att springa i är inte så kul :P



Intervaller kan du göra på många olika sätt :) Antingen kör du korta snabba eller långa och inte fullt så snabba.



Ta t.ex. och spring snabbt i 2 min, vila (jogga, gå eller ståvila) i 30 sek och spring sen igen i 2 min. Gör om o om igen i 20-30 min.



Ett exempel bara. Kanske inte är det bästa, men du kan ju justera längden på intervallerna och vilan, samt hastigheten som du själv vill :)



Tänk bara på att du ska springa så snabbt så att du precis orkar med sista intervallen!

2010-01-08 @ 16:17:22
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Emmas Form

Mitt mål är väl att ens försöka ta 5 km på 30 minuter! hehe

2010-01-08 @ 16:30:34
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (syns inte)

Blogg:

Skriv en snäll kommentar:

Trackback
RSS 2.0