Falukorv provencale

Korv är billigt och bra när man är student och här har jag provat falukorv i ungn men med aubergine och tomat i. Dressingen av vitlök och provensalisk kryddblanding gör att den får en fräsh smak.

600 gram   falukorv, i ring
0,5 st  aubergine
2 st  tomater
0,5 dl  dijonsenap
4 st  vitlökssklyftor
1 msk  olivolja
2 msk  provensalsk kryddblandning
1 dl riven ost


Tillagning
Sätt ugnen på 225 grader. Skiva falukorven nästan hela vägen ner. Skala auberginen och skiva den tunt. Skiva också tomaterna tunt. Bred senap och lägg grönsaksskivorna mellan var och en av korvskivorna. Pressa ner vitlöken i olivoljan i en skål och blanda. Stryk blandningen över korven. Krydda med den provensalska kryddblandningen. Stek korven i ugn 20 minuter. Fördela osten över korven efter halva tiden.

Smaklig måltid!

Varannan korvbit med tomat och varannan med aubergine. Mums!



Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är stormförtjust i skorna och de ska bli mina så fort jag provat ut storleken i affär =P Är lite osäker när det är amerikanska storlekar.



Så god maten såg ut, falukorv är ganska underskattat ändå. Själv lagar jag kyckling och ris idag, det kommer bli myyycket sånt nu framöver!

Kram

2010-04-07 @ 20:17:52
URL: http://akeroe.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gud så gott det där ser ut och låter. Det måste jag prova. Tack för du delade med dig.

2010-04-08 @ 11:37:25
URL: http://gorgina75.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (syns inte)

Blogg:

Skriv en snäll kommentar:

Trackback
RSS 2.0