Kycklinggryta med svamp och bladspenat

Detta hittade jag inne hos Millasmat och provade att laga till middag idag. Lite småändraingar blev det och det blev att smaka helt fantastiskt gott, mums!

 


2-3 Kycklingfiléer
Rikligt med svamp (jag använde champinjoner)
Ca 2-3 nävar Bladspenat (jag hade bara hackad, gick lika bra)
3,5dl Grädde
1,5dl Creme fraiche
0,5-1msk Örtkryddor Provencale
En skvällt kantarellbuljong
Soya
Salt & Peppar


Skär kycklingen i strimlor. Är svamparna stora delar du dessa i mindre bitar. Börja med att steka svampen i smör. Strö över salt & peppar. När den börjar få lite yta har du i kalkonen. Tillsätt kycklingen i två omgångar. När allt börjar få lite färg har du i spenaten. Denna blir mjuk ganska så snabbt, då häller du över grädde och creme fraiche. Låt det hela koka ihop så att det tjocknar. Häll i kantarellbuljonen. Blanda i örtkryddorna och låt det hela koka en stund. Smaka av med mer salt & peppar om det behövs, och en skvätt soya.

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Lena

Låter väldigt gott. Måste också prova lite nya recept när jag börjar äta igen. Är urusel på att prova nya recept, kör bara samma gamla vanliga varenda dag. Men eftersom jag tycker om det så lider jag inte så mycket :)

2010-01-12 @ 18:59:43
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Petra

Det ser fantastiskt gott ut. Skall testa denna.

2010-01-12 @ 19:03:39
URL: http://petra-vardagligating.blogspot.com/
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

Mmm göööött!!

2010-01-12 @ 22:19:16
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (syns inte)

Blogg:

Skriv en snäll kommentar:

Trackback
RSS 2.0