Det är för sånt här jag lever

Jag älskar att laga mat, jag älskar att tänka ingredienserna i huvudet, försöka föreställa mig hur det kommer smaka och sen laga det och se resultatet. Jag älskar att bli inspirerad av recept även fast jag sällan förljer ett recept till punkt och pricka och nog nästan aldrig har lagat det precis likadant andra gånen jag lagar det. Variation är det som gör mat så underbart.

Idag så blev det "Chili- och cashewpanerad fisk" som var en inspiration från Millas mat och det smakade helt gudomligt. Till den gjorde vi en liten kallsås, med ihopvisp av majonnäs, cream fraish, paprika- och lökost och så lite av vitlöksosten, mums!

Mums!

 

Chili- och Cashewpanerad fisk

Vitfisk
100 g Cashewnötter
2st Röda chilifrukter
2st Ägg

Finhacka nötterna, gör samma med chilifrukterna. Blanda dessa på en tallrik. Vispa upp äggen. Doppa fiskfiléerna i ägget och sedan i paneringen. Salta. Stek på medelvärme, ett par minuter på varje sida tills filéerna fått fin färg och är genomstekta.

Servera med tex en kall sås
Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

Hej tack för din fina kommentar! Jag äter inte enligt LCHF utan försöker ha ett sunt förnuft. Är ärligt talat inte insatt i vad LCHF går ut på :) Fick genast en massa inspiration när jag såg din blogg så efter min o gubbens minisemester ska jag köra igång på allvar! Hoppas att du får ett fint veckoslut. Kram Sara

2010-01-13 @ 20:28:25
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Fröken Viktig

La till dig på bloglovin så att jag ska hitta tillbaka hit :)

2010-01-13 @ 20:29:52
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Tess

Kul att du kikade in :) Vad roligt med lite bilder på mat och recept, älskar att både laga och äta mat ( i lagom mängd så klart ;) ) .



Läste i ett inlägg längre ner om att du tränar 4 dagar i veckan, att du försöker lära dig att inte göra för mycket, jag har fått sätta stopp för mig själv nu då träningen tog över, jag har lätt för tvångsbeteenden så nu försöker jag ha två vilodagar i veckan samtidigt som jag får gå med ångest de två dagarna jag inte gör någonting, svår balans men det går!



Ha det så gott! Kram

2010-01-13 @ 21:11:13
URL: http://bootcampbabe.blogg.se/
Postat av: Åsa

Mmm..detta ser gott ut! Vi äter annars stekt fisk panerad i ägg och sen en blandning av färskriven parmesan och sesamfrön, det är också VÄLDIGT gott! Men det här måste vi testa snart!

Ha en trevlig torsdag/Åsa i Norrköping

2010-01-14 @ 06:21:37
Postat av: Dessi

Det ser jättegott ut! :)

2010-01-17 @ 02:50:10
URL: http://www.dessi.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (syns inte)

Blogg:

Skriv en snäll kommentar:

Trackback
RSS 2.0