Jag är frisk! (?)

... eller kanske inte helt frisk men frisk nog att fungera som en normal människa igen, jag är lite snuvig och hostar lite men det är ju saker man kan leva med.

Imorgon är det inte bara ny vecka utan också ny månad och för mig betyder det en riktig omstart. En ostart utan höga krav, om det nu är möjligt, men man måste ju lära sig tillslut, eller?

Mitt stora problem är vad jag ska äta. Pga att jag bli så illamående av all fet mat jag ätit under lchf så kommer det bli lite variation. Jag kommer inte proppa i mig vitt bröd med massa potatis men kommer få in lite kolhydrater. Däremot blir det mindre portioner och kanske kaloriräkning, men det är där jag inte kan bestämma mig. Det blir iaf inga light-produkter, sånt tror jag inte på, gäller att hitta rätt mängd mat antar jag och variera det med träning. I rätt mängd. Fasiken vad lätt det låter när man skriver det så här, varför är det inte lika lätt i praktiken? Men livet ska ju inte vara lätt, det vore ju tråkigt...


Kommentarer
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

Du får dra ner aningen på fetgrädden och mejeriprodukterna kanske :) äta lite bulgur o sådär, bönor, ris? Jag kör med t.ex matlagningsgrädde eller mjölk om jag ska reda en sås t.ex! Kör inte all in på LCHF!

2010-01-31 @ 22:13:56
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad bra att du börjar må bättre.



Det är ungefär så jag äter. Inget light-tänk men kolhydrater såsom bulgur, brunt ris och grovt bröd är okej i rimliga mängder.



2010-02-01 @ 14:44:42
URL: http://malinjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (syns inte)

Blogg:

Skriv en snäll kommentar:

Trackback
RSS 2.0