En award till mig

Fick en award från Dessi här om dan som gjorde mig väldigt glad och nu när jag ändå bara ligger hemma och är sjuk tyckte jag det var perfekt att publicera den. Tack så mycket Dessi!



Reglerna jag följde var:

1. Kopiera awarden på din blogg
2. Länka till personen som gett dig awarden
3. Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
4. Välj ut 7 andra bloggar du vill ge awarden till
5. Länka till deras bloggar & kommentera hos dem att de har en Award att hämta!


Så här kommer mina 7 intressanta fakta:

1. Man kan lätt tyda vilket "state of mind" jag är i genom att studera min lägenhet. Är det rörigt i mitt huvud är det rörigt i lägenheten. En städad lägenhet och ett rörigt huvud gör mig helt förvirrad och får mig nästan att bryta ihop :P

2. Jag en Bachelorexamen i biologi och kan därmed kalla mig utbildad Molekylärgenetiker (vilket är min inriktning). Dock är mitt mål att ta ytterligare en examen vilket troligtvis sker i juni 2011.

3. Jag är ett riktigt kontrollfreak vilket oftast resulterar i att det är jag som tar tag i allt när jag jobbar i grupp, något som inte alltid är så kul. Dock så är jag extremt envis vilket oftast resulterar i väldigt bra resultat.

4. Jag har bott i både Florens (Italien) och i Oslo (Norge) och tror jag kommer bo utanför Sverige senare i livet också. Vet inte vart eller varför, men jag vet bara att det kommer bli så.

5. Älskade ormar när jag var liten och ville bygga om mitt rum till ett stort ormakvarium. Har dock lagt ner drömmen om en orm (även fast de forfarande fascinerar mig) och har nu en katt. Dock så är jag rädd för de flesta hundar, vilket gör det extra jobbigt att springa i spåret i skogen.

6. Efter att ha sett "Spirit of the Marathon" första gången så är en utav mina största drömar att en gång springa ett maraton. Folk skrattar lite när jag säger det, men så är det. Och jag vet att den dan jag springet ett, kommer jag att klara det. (Se klipp från filmen här)

7. Jag har inget tålamod alls. Jag vill alltid att allt sker på direkten. Hatar att vänta. Det är nog också en anledning till att jag har för höga mål när det gäller min viktnedgång. Även fast jag vet att allt inte sker på direkten så har jag inget tålamod att vänta. Där är något jag måste jobba med.

Jag läser otroligt många bloggar och alla inspirerar mig så mycket, men denna gång vill jag ge vidare denna award till:

Cornelia, Emma, Emmasform, Sofia, Malin, Cecilia och Maribella.
Tack för all inspiration ni ger mig!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, tack så mycket =)

2010-01-27 @ 23:31:50
URL: http://akeroe.blogg.se/
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

Gulle!! :)

2010-01-28 @ 21:50:28
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Dessi

Vad kul att få veta lite mer om dig! :)



Spirit of the marathon är så bra! Har sett den filmen flera gånger. Blir så inspirerad! :)

2010-01-31 @ 01:48:20
URL: http://www.dessi.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (syns inte)

Blogg:

Skriv en snäll kommentar:

Trackback
RSS 2.0