2010 here we go!

2009
Detta år var mycket speciellt, det var mycket som hände och året känns väldigt långt även fast det känns som om det gick sjukt fort. Året började med en rivstart med LCHF och jag trivdes till tusen, jag mådde bra och gick ner i vikt. Jag kom igång med löpningen på riktigt och sprang i slutet av januari 1 mil för första gången, vilken känsla! Månaderna fortsatte och efter en maginfluensa i april (?) tappade jag allt och kom egentligen inte på fötterna igen. Men såhär i efterhand inser jag att jag lärde mig massor på det, och det är dax att ta tillvara på det.
Utanför träning och viktnedgång var det massor som hände. I slutet av maj tog jag min första examen (är nu utbildad molekylärgenetiker) vilket kändes ganska stort, även fast två år kvarstod. Till hösten började jag på masterprogrammet och all min tid försvann. Från tidig morgon (7) till sen kväll (23) satt jag och pluggade. Veckorna försvann och livet utanför plugget var helt borta. Inte konstigt att man runt jul var helt slut. Julen firades hemma med min underbara familj och nyår hemma i linköping med älsklingen, massa god mat och dricka, inte fel!

Nu är året slut och ett nytt år har börjar...

2010
Nu är det dax att igen ta tag i saker och ting. Det är så mycket jag är trött på, så mycket jag vill ändra, och det här är året det KOMMER att ske. Så är det! Jag ska börja ta hand om mig själv, skämma bort mig lite och få mig själv att må bra, för att göra världen bättre måste man börja med sig själv. Pengar ska börja sparas. I sommar åker älsklingen till USA 5 månader och jag vill verkligen hälsa på, detta kräver dyra biljetter så bara att spara.
Detta är också året då jag ska få rutin i mitt liv. Jag mår som bäst när det är rutiner. Träning, mat, sömn och plugg. Planering och ordning är det som krävs!

2010, here I come!

Kommentarer
Postat av: cecilia

Tack för din fina kommentar. Ja, i år ska vi gå ner i vikt!



För mig handlar de om att bli hälsosam. Vill inte sätta upp stora mål, då blir man lätt besviken å tappar lusten/orken. Ett steg i taget, de e bra för min del. Första målet är 77kg för min del. Gick in på Viktväktarnas hemsida och där kunde man göra små delmål, 10% av nuvarande vikten. Japp, jag väger idag 85,1kg... herre gud, för mkt! Men jag ska ner, ner till först 70kg och sen drömmen - 65kg.



ställde mig som sagt på vågen idag. Vill ha fredagar som min vägdag. Men startar inte på allvar med "bantningen" förrän på Måndag.



Nu kämpar vi... kom igen!

2010-01-01 @ 15:36:52
URL: http://cettcilias.blogg.se/
Postat av: Dessi

Känner precis likadant! I år ska det ske! :) Jag vill bli en bättre löpare och för att jag ska bli det krävs det att jag går ner mer i vikt. Det är nog en större morot för mig än att jag ska bli snyggare tror jag haha :)



Nu kör vi!!!!!

2010-01-01 @ 19:03:00
URL: http://www.dessi.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (syns inte)

Blogg:

Skriv en snäll kommentar:

Trackback
RSS 2.0