Vem är jag?

Tänkte att bloggen behöver en liten beskrivning om vem jag är och lite syfte innan allt börjar, brukar vara lätt att glömma sånt annars.
Jag är en 23 årig student som bor i Linköping och pluggar på universitetet här. Bor med min älskling A och min lite småtjocka hankatt C. Har många gånger i mitt unga liv insett att hälsan inte riktigt är som den borde vara och försökt ta tag i det. Precis som för många andra slutar det i att allt skiter sig. Idag har det gått till den gräns att det nästan känns okontrollerbart, mitt sockerberoende är inte allt leka med och jag måste börja inse att man inte kan äta vad som helst när som helst. Punkt slut!
Detta år inledes för mig med några månader av LCHF (low carb high fat) och löpning, vilket resulterade i en viktiminsking på hela 12 kg och en period i mitt liv då jag mådde riktigt bra, LCHF gjorde mig glad och löpningen kändes verkligen som mitt kall i livet. Efter en period av sjukdom kom jag ur denna fas och det mesta tappades. så nu är jag tillbaka på 0. Denna period fick mig dock att inse att jag faktikst kan ändra på saker och ting och må bra samtidigt, så nu är det dax igen!

Denna blogg är en öppen blogg där jag skriver om mig, min nedgång, min träning blandat med lite av mitt privatliv. Dock så kommer inga vikt- och mät-siffror publicers förutom nedgång och liknande. Iaf inte i början då jag inte känner för att blotta allt. Dock kommer bloggen fyllas med träningshistorier, vägningar, recept och mina tankar om livet

Let´s start!

Kommentarer
Postat av: Dessi

Åhå! Du pluggar på LiU? Spännande! :) Trivs du? Vad läser du?



Kram

2009-12-07 @ 20:25:00
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Jessica

Jo jag pluggar på LiU och trivs jättebra, 3,5 år avklarat, 1,5 år kvar :) Pluggar ett utav masterprogrammen i biologi just nu, hur kul som helst :)

2009-12-07 @ 21:59:04
URL: http://smalajessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (syns inte)

Blogg:

Skriv en snäll kommentar:

Trackback
RSS 2.0